Zakres robót 2024-06-19T14:30:18+00:00

Opis kontraktu:

Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa świętokrzyskiego, w powiecie sandomierskim, na terenie gminy Sandomierz. Most zlokalizowany jest nad rzeką Wisłą.

Zakres inwestycji obejmuje opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji oraz budowę odcinka drogi krajowej nr 77, klasy GP, dwujezdniowej o długości około 1,1 km, budowę 3 skrzyżowań typu rondo, rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu, wykonanie nowego ustroju nośnego mostu, wykonanie urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Inwestycja realizowana w systemie Projektuj i buduj.

  • DATA PODPISANIA UMOWY: 28.05.2021 r.

  • DATA PRZEKAZANIA TERENU BUDOWY: 19.07.2022 r.

  • DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 19.07.2022 r.

Zakres robót

Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, budowie w/w odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Projekt i budowa zadania pn. Rozbudowa istniejącego mostu przez rzekę Wisłę w miejscowości Sandomierz w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje w szczególności:

  • Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
  • Roboty przygotowawcze
  • Roboty drogowe w zakresie:
  • budowy odcinka drogi krajowej nr 77, klasy GP, dwujezdniowej o długości około 1,1 km,
  • budowy 3 skrzyżowań typu rondo,
  • wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
  • przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą krajową,
  • budowy systemu odwodnieniowego drogowego,
  • budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo- rowerowych i zatok autobusowych,
  • budowy wzdłuż autostrady/ drogi ekspresowej/ obwodnicy/ drogi krajowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
  • budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
  • wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Budowę obiektów inżynierskich
  • Rozbudowa istniejącego mostu przez rzekę Wisłę w miejscowości Sandomierz:
  • Rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu,
  • Dostosowanie i wzmocnienie istniejących podpór mostu do wysokości i szerokości nowej konstrukcji ustroju nośnego,
  • Wykonanie nowego ustroju nośnego mostu o następujących parametrach:
    • Długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m
    • Liczba przęseł: 5 szt.,
    • Rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m].

Cel inwestycji:

Rozbudowa istniejącego mostu przez rzekę Wisłę w miejscowości Sandomierz w ciągu drogi krajowej nr 77 jest inwestycją o znaczeniu krajowym.

Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Wprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich poprzez budowę drogi krajowej wraz z rozbudową mostu przez rzekę Wisłę jest korzystne dla obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo duża uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin, wibracji. Nakładając się na ruch miejski prowadzi do poważnego zatłoczenia ulic. Tranzyt przez miasto prowadzi do powstania wąskich gardeł na sieci dróg krajowych, zmniejszając przepustowość tej sieci. Poprowadzenie ruchu poprzez n owo wybudowaną drogę krajową nr 77 pozwoli uzyskać znaczne zwiększenie korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.

Dla kierowców przejazd przez rozbudowany istniejący most przez rzekę Wisłę w miejscowości Sandomierz w ciągu drogi krajowej nr 77 będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pół i posesji.

Uspokojenie ruchu podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo.